IT Blok

kutilovo živobytí

Jak nastavit automatické přihlašování do Windows

V článku popíšu způsob, jak nastavit automatické přihlašování do počítače se systémem Windows (Vista, 7, 2008). Automatické přihlašování umožní uživatelům pracovat na počítači pod účtem, který byl administrátorem určen pro sdílenou práci.

Pozor – popsaný postup představuje bezpečnostní riziko. Pokud se k počítači/server dostane nepovolaná osoba, může bez problémů počítač používat a případně zneužít.

Nastavení automatického přihlašování se provede pomocí editoru registrů – regedit.exe.

Postup pro nastavení:

  1. Spustit editor registrů (StartRun → vepsat regedit.exe a stisknout Enter)
  2. Přesunout se do následujícího klíče
    HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionWinlogon
  3. Dvojklik na záznam DefaultUserName.
  4. Do položky Value data se zadá uživatelské jméno a následně se klikne na OK.
  5. Dvojklik na záznam DefaultPassword.
  6. Do položky Value data se zadá heslo pro uživatelské jméno z předchozího kroku a klikne se na OK.
  7. Pokud záznam DefaultPassword neexistuje, je třeba jej vytvořit:
    • V menu Edit kliknout na New a vytvořit String Value hodnotu s názvem DefaultPassword.
    • Dvojklik na záznam DefaultPassword a v dialogu Edit String se zadá požadované heslo a následně se klikne na OK.
  8. Dvojklik na záznam AutoAdminLogon.
  9. Do položky Value data se vepíše „1“ a následně se klikne na OK.
  10. Pokud záznam AutoAdminLogon neexistuje, je třeba jej vytvořit stejným způsobem jako DefaultPassword.
  11. Nyní je možné ukončit editor registrů.

Po restartu počítače se zvolený uživatel sám přihlásí a je možné s ním začít pracovat.

Automatické přihlášení je možné také využít u serverů, kde je potřeba aby bylo stále otevřené sezení nějakého uživatele. Pod ním mohou třeba běžet procesy a programy, které nejsou definovány jako služby a vyžadují běh na popředí.